Dr. Bike, din portabla cykelverkstad
FAQ

Vad händer när jag bokat? - Hembesök


  1. Efter att vi mottagit er bokning återkommer vi så fort vi kan via mail eller SMS. (kolla skräpposten efter 3 dagar)
  2. Vi går då tillsammans igenom era önskemål samt hittar en dag och ungefärlig tid som passar er.
  3. När vi bestämt dag och ungefärlig tid så bokar vi in er i schemat och ni får då besök av en mekaniker på den bokade dagen.
  4. Under besöket kommer vår mekaniker, tillsammans med er, att kolla på vad som behöver göras.
  5. Mekaniker utför sedan jobbet på plats, alternativt om det är större arbeten, tar med sig cykeln till verkstan. Ni får då ett sms när cykeln är klar och redo att hämtas eller bli återlämnad hemma hos er.
  6. Skulle vi upptäcka något mer under arbetets gång kommer vi kontakta er igen (på plats eller via telefon) för att diskutera hur ni vill göra samt vad vi rekommenderar.
  7. Efter att vår mekaniker är klar med arbetet är det dags att betala. Vi föredrar SWISH men erbjuder även kort och faktura på plats.
  8. När allt är klart så tackar vi för oss och önskar en fin dag innan vi åker vidare.


* Vid "Lämna själv" så är processen i stort sett likadan, bortsett från att ni själva lämnar och hämtar cykeln i vår verkstad.



Måste jag vara hemma vid erat besök?


  • Nej - Ni måste inte vara hemma när vi besöker er så länge vi kan komma åt cykeln och vi har kommit överrens om vad som skall göras. Vi kommer att ringa er om det uppstår andra saker eller om det uppstår frågor.



Kan man lämna cykeln när som eller måste man boka?


  • Ja - Vi har även DROP-IN i verkstaden. Det kan dock ta lite längre tid då ifall kön är lång. Vi rekommederar därför att man bokar tid för att minimera väntan då man ofta kan använda cykeln medans man väntar.